Friday, May 21, 2010

Aku Cinta Kamu

Semalam tidurku masih lena
Aku tersenyum bahagia
Kerna sayangku berada di sisi

Malam ini, tidur ku dijaga oleh bayangnya
Sayangku telah pergi
Lalu, air mata ini laju membasahi pipi
Sungguh berat rasa dada ini
Sakit dan sesak menahan airmata
Pedih menahan rindu dihati

Kini aku hidup keseorangan
Bertemankan air mata
Terpandangkan 'mainan' yang dibencinya,
sudah cukup untuk buatku menangis.
Tinggallah 'mainan' itu berhabuk.

Gadis - gadis yang melintasiku,
tidak lagi rasa menarik.
Terbayangkan sayangku menarik wajah masam.

Televisyen dan radio,
langsung tak membantu menghilangkan kesedihan ini.
Kerna, akan mengingatkan lagu - lagu kegemaran sayangku

Tatkala tangan disuap ke mulut,
mati terus pedih perut ini.
Terlihat - lihat si dia menikmati hidangan dengan penuh selera.

Ingin membuang semua fotonya dari ingatan,
tapi makin jelas wajahnya dihati ini.

Entah ini malam ke berapa aku kehilangannya
Malam ke berapa aku menangisi pemergian dirinya
Terlihat - lihat sayangku di ruang televisyen
Sudah ada penggantikah dia?
Mungkin juga telah mulakan hidup baru..
Tapi aku?
Sukar bagiku untuk meneruskan hidup tanpanya
Adakah hanya aku yang mencintainya sepenuh jiwa dan raga?

Selagi nafas tidak terhenti, aku akan terus menunggu..
Masih mengharapkan keajaiban dari-Nya
Masih menangis
Masih merindu
Masih mengharap
Dan akan terus mencintainya

Entah sebab apa,
Aku suka semua kelemahan dirinya,
Aku bangga, untuk menyempurnakan dirinya
Menutup segala kelemahan dan menjadikan dia yang terbaik
Kerna aku yakin, aku tercipta buatnya
Aku dilahirkan untuk melindungi dirinya.

Aku rindukan gelak tawanya
Aku rindukan bebelannya
Aku rindukan rajuknya
Aku rindu lirikan matanya
Rindu untuk bersamanya
Rindu..


Sayang,
Aku tetap mencintaimu dari jauh
Jika ada perasaan benci terhadapku,
Aku mohon ingatlah kenangan manis kita bersama,
Ingatlah perkara yang paling membahagiakanmu, sayang..

Dalam hari - hari bahagiamu nanti, luangkan satu saat untuk mengingati diriku
Dan dalam hari - hari dukamu, ingatlah bahawa ada seorang lelaki yang amat mencintaimu



-From Fred to his Angel-

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Whatever u give me, I will make it greater. Give me sperm, I'll give u a baby. Give me a house, I'll give u a home. Give me groceries, I'll give u a meal. Give me a smile, I'll give u my heart. I will multiplies and enlarges what I've given. So if u give me crap, be ready to receive a ton of shit