Sunday, May 2, 2010

Di Persimpangan Dilema

Aku sedih melihat keadaan mereka
Membawa haluan masing - masing
Seperti tiada penyelesaian

Lagu yang dimainkan sekarang
Buat aku mengalirkan airmata
Masih jelas terbayang airmatanya
Sewaktu aku mahu meninggalkannya
Lalu aku peluk
Dengan harapan, dia kuat untuk mengharungi semua ini

Dalam telapak hati aku
Aku mengharapkan mereka bersama
Buang yang keruh
Dan ceduk yang jernih

Betul kata orang
Kepercayaan adalah kunci sebuah perhubungan
Betul kata orang
Cinta memerlukan pergorbanan
Dan betul juga kata sesetengah orang
Cinta akan meningkatkan status hidup kita

Demi cintalah,
Dia mengundur diri
Melakukan pengorbanan
Walaupun hatinya berat
Ingin memberi peluang kepada kekasih
Melakukan apa saja kemahuannya
Memperbaiki kelemahan
Mempertahankan kekuatan

Dan kekasih hanya perlu mempertahankan cinta mereka
Dengan menghargai pengorbanan itu
Serta memberikan sedikit pengorbanan

Kawan..Jikalau engkau betul membencinya, aku mohon, ingatlah kebaikan dan jasa - jasanya. Ingatlah perkara paling manis ketika bersamanya.

Kawan..Kalau betul, keputusan itu yang terbaik buat kamu, aku amat menghormatinya.

Kawan..Be strong!

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Whatever u give me, I will make it greater. Give me sperm, I'll give u a baby. Give me a house, I'll give u a home. Give me groceries, I'll give u a meal. Give me a smile, I'll give u my heart. I will multiplies and enlarges what I've given. So if u give me crap, be ready to receive a ton of shit