Friday, May 28, 2010

Wang Besar

Entry ini pendek saja

Lokasi: Mesin pembayaran tiket parking Alamanda
Waktu: 645 petang
Kejadian:

Perut yang berbunyi dari pukul 9 pagi, baru je diisi dengan Snack Plate KFC. Burrrkkk..Alhamdulillah. Teeehihihi..Kaki terus mengorak langkah ke Watson, terus ke bahagian penjagaan rambut. Syampu Head & Shoulders dicapai dan dibawa ke kaunter. Titt..titt..Selesai urusan jual beli.

Melangkah laju menuju ke Cold Storage. Ligat bebola mata mencari mangsanya. Cadbury snacks. Kehabisan stok mungkin. Dan terus menerus kaki menjalankan fungsinya dengan baik. Terima kasih Ya Allah, dengan organ yang cukup efisyen ini.

Beratur untuk membayar tiket parking. Jejaka di depan ni, kelihatan..Urmm..Nyummy! Macam Cadbury. Eh! Merepek apa kau, Cadbury! Gila! Wajahnya seperti orang yang runsing. Arh, biarlah! Kau ada dua masalah besar yang belum selesai. Sibuk nak tambah dengan memikirkan masalah orang lain. "Baiklah.." Hati menjawab. Aku patut ceriakan diri. Walaupun tidak untuk sehari ini, sekurang-kurangnya, seminit.

Jejaka tadi memasukkan tiketnya, disusuli dengan not merah. Aura ceria dapat ku rasakan sekarang..Hehehe..1..2...3.."Saya putar lagi Halim..Wang besar! Wang besar!" Alamak! Terkuatlah pulak...Berderai - derai minah belakang aku tergelak, sekuat syiling yang keluar dari mesin.

Mamat tu bongkok perlahan - lahan. Kutip duit syiling 50sen dari mesin itu. Pandang aku macam nak marah ok..Tapi aku, sikit tak gerun. Saya kan anak jantan mak. :)

Sebelum berlalu, jejaka tu sempat cakap "Ada no telefon?" Eh, tak. Tak. Dia tak cakap macamtu. Dia cakap "Nakal eh.." Dan aku balas "Haah! Ramai cakap.." Si jejaka tersenyum.

p/s: Saya telah membuatkan dua orang gembira hari ini. :)

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Whatever u give me, I will make it greater. Give me sperm, I'll give u a baby. Give me a house, I'll give u a home. Give me groceries, I'll give u a meal. Give me a smile, I'll give u my heart. I will multiplies and enlarges what I've given. So if u give me crap, be ready to receive a ton of shit