Thursday, November 18, 2010

Losing a mom would take another half of you

Belum sempat aku menaip sebaris ayat ini
Air mata berlari laju
Sebak dada aku
Seperti ingin pulang ke Melaka semula

Ibu kepada seorang rakanku telah pulang ke Rahmatullah
*Menitik lagi airmata ini kerna terbayangkan mak aku*
Takziah untuk Nubla Najmudin
Semoga anda tabah mengharungi hari - hari selepas ini

Status - status facebooknya pun sudah cukup meruntun jiwa
Apa yang anda bayangkan bila terbacakan ini? "I miss her smile,her laugh:I miss her smile,her laugh"
Apa yang anda fikirkan tentang sebaris ayat ini?  "A strong girl keeps her stuff in line-and with tears running she still manages to spit the simple words "I'm fine."
Apa perasaan anda dengan ayat ini? "Its very painful but please God,give me enough time to say goodbye"

Perkara yang membuatkan aku turut merasa dengan pemergian ibu rakanku ini, bila memikirkan
Besar sungguh pengorbanan seorang ibu
Tempat dia disusukan itulah, menjadi punca pemergian ibu tersayang
Aku sangat dapat merasakan keadaan rakanku ini
Sebagai bakal doktor yang belum sempat merawat ibu sendiri
Yang pasti, keinginan untuk berada disisi ibu disaat - saat akhir hayatnya amat tinggi
Tetapi Allah Maha Berkuasa
Tanggungjawab sebagai seorang pelajar tidak boleh diabaikan
Dan memikirkan ibu yang kesakitan berada jauh dari Kota Lumpur ini, sangat memilukan
Allah Maha Berkuasa, Nubla
Allah tidak akan menguji hambanya yang lemah

Sedikit sebanyak, kotak fikiranku didatangi mak
Laju lagi airmata ini
Dan suatu hari nanti, aku pasti merasakan perkara ini
Tak mampu untukku bayangkan jika suatu hari nanti, hidupku tanpa mak

Dah! Tak nak bayangkan..
Inilah mak aku! Inilah ayah aku!
Dialah yang buaikan aku! Dialah yang rotan aku!
Bila melihat gambar dibawah ini, cukuplah!
Aku boleh menangis sampai esok





No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Whatever u give me, I will make it greater. Give me sperm, I'll give u a baby. Give me a house, I'll give u a home. Give me groceries, I'll give u a meal. Give me a smile, I'll give u my heart. I will multiplies and enlarges what I've given. So if u give me crap, be ready to receive a ton of shit