Tuesday, November 2, 2010

Melangkah Ke Tepian

Aku kini di dalam kelas ilmu di tengah kota yang sesak lagi bingit
Di luar kedengaran pencemaran bunyi yg dilakukan oleh manusia yang kurang sabarnya
Di hadapan berdirinya rakanku yang berusaha keras menerangkan topik 'Depression'
Dan diwaktu sebegini, kosentrasi seringkali terlepas keluar dari kelas ini

Prestasiku kini kian merundum
Lelah dengan kesesakan jalanraya di kota Lumpur ini
Letih dengan pelbagai aktiviti socialku
Muak dengan perangai anak didikku yang tidak memikirkan masa depannya
Penat memikirkan peperiksaan yang bakal ku tempuhi 5 minggu lagi
Semua ini bercampuraduk
Lalu melunturkan semangatku dalam akademik
Dan tanggungjawab untuk membantu orang ramai seperti dilupakan

Nasib sering menyebelahi aku
Hadirnya rakan, Aishah mengejutkan aku dari alpaan ini
Sedikit sebanyak, aku depressed sebenarnya!

Jalan penyelesaian yang biasa diambil adalah mendekatkan diri dengan Tuhan
Solat dan Quran memang membantu aku menangani masalah sebegini
Aku perlu berubah, mengatur kembali hidup sebagai seorang pelajar yang tekun

p/s: Bertemu dengan 'si dia' dua malam lepas sedikit sebanyak menenangkan diri ini

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Whatever u give me, I will make it greater. Give me sperm, I'll give u a baby. Give me a house, I'll give u a home. Give me groceries, I'll give u a meal. Give me a smile, I'll give u my heart. I will multiplies and enlarges what I've given. So if u give me crap, be ready to receive a ton of shit